شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Fri 3 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
خبر عمومی چهارشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۵ ، ساعت ۰۸:۵۸:۵۰

تولید یک میلیارد فوت مکعبی فاز ۱۴ در سال ۹۵ مشروط شد

باشگاه خبری فراساحل: طبق طرح توسعه پروژه فاز ۱۴ پارس جنوبی، برنامه‌ریزی شده تا در نیمه دوم سال جاری با نصب دو سکوی ۱۴ A و ۱۴ C در محل پروژه، تولید یک میلیارد فوت مکعبی از این فاز در پایان سال ۹۵ محقق شود. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از خبرگزاری تسنیم، طرح توسعه فاز 14 پارس جنوبی با هدف تولید گاز طبیعی به میزان دو میلیارد فوت مکعب استاندارد در روز در دست انجام است. به منظور تحقق این هدف، ساخت و نصب 4 سکوی دریایی هر یک به ظرفیت تولید 500 میلیون فوت مکعب در روز در برنامه قرار دارد.


در ابتدای سال جاری دو سکوی 14C  و 14D  که در یارد بندرعباس مراحل نهایی تکمیل و آماده سازی را می‌گذراند، به پروژه فاز 17 و 18 اختصاص یافت. به دلیل آماده شدن بخش دریایی فازهای 17 و 18 برای نصب سکو از یک طرف و آماده نبودن سکوهای 17B و 18B در یارد شرکت صدرا، وزارت نفت تصمیم گرفت تا با اعمال تغییراتی در سکوهای 14C و 14D آنها را با مشخصات سکوهای 17B و 18B راهی خلیج فارس کند. از اینرو مقرر شده تا سکوهای 17B و 18B که در یارد صدرا با عقب ماندگی در حال ساخت هستند، با مشخصات دو سکوی 14C و 14 D تغییر کرده و ساخته شوند. پیش بینی شده از مجموع 44 حلقه چاه در نظر گرفته شده در فاز 14 برای تولید دو میلیارد فوت مکعب گاز، حفاری 22 حلقه در نیمه دوم سال جاری به اتمام برسد و محل پروژه در میانه آبهای خلیج فارس، آماده نصب دو سکو شود.


طبق طرح توسعه این پروژه، برنامه ریزی شده تا در نیمه دوم سال جاری با نصب دو سکوی 14A و  14C  در محل پروژه، تولید یک میلیارد فوت مکعبی از این فاز در پایان سال 95 محقق شود. پیگیری های تسنیم حاکی از این است که ساخت سکوی 14A در حال انجام است اما به دلیل اختصاص سکوی ساخته شده 14C به پروژه فازهای 17 و 18، باید سکوی 14C در یارد شرکت صدرا ساخته شود و در صورتی که این سکو به موقع تکمیل نشود، هدفگذاری تولید یک میلیارد فوت مکعبی در پایان سال 95 به 500 میلیون فوت مکعب تقلیل خواهد یافت. توسعه بخشی از فاز 14 در بخش خشکی و دریایی در سال 96 و تکمیل این پروژه در سال 97 در برنامه وزارت نفت قرار دارد.



  کد خبر : 2017
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :